Richtlijnen voor winterdrones van DJI Enterprise

De commerciële drones van DJI Enterprise zijn ontworpen om te voldoen aan de eisen van onze klanten, die hun drones vaak op de proef stellen in extreme omgevingen en scenario’s. Een van de meest uitdagende van deze missies zijn die die plaatsvinden op grote hoogten en in besneeuwde omstandigheden. Van zoek- en reddingsacties in de bergen tot landmetingen en kaarten in afgelegen gebieden, winters weer en lage temperaturen vormen een grote uitdaging voor zowel piloten als vliegtuigen.

Wij van DJI Enterprise hebben deze gids opgesteld om u te helpen beter om te gaan met vliegactiviteiten en drone-onderhoud in barre winterse omgevingen. We behandelen veelvoorkomende drone-problemen veroorzaakt door koud weer en tips die u voor, tijdens en na de vlucht kunt volgen om uw drones het beste te onderhouden.

Inhoudsopgave

  1. Veelvoorkomende problemen met drones veroorzaakt door koud weer
    1. Lage temperaturen en drone-batterijen gaan niet samen
    2. Ernstige kou en sneeuw kunnen leiden tot fouten in het vluchtregelsysteem
    3. Temperatuurvariaties beïnvloeden de prestaties van cardanische ladingen
  2. Richtlijnen voor bediening en onderhoud in de winter voor drones
    1. Voorbereiding voor het opstijgen
    2. Vluchttips
    3. Opslag en onderhoud na de vlucht
  3. Tips voor koud weer voor piloten
  4. Wat is de beste drone voor operaties onder nul?

Veelvoorkomende problemen met drones veroorzaakt door koud weer

I. Lage temperaturen en drone-batterijen gaan niet samen

DJI-drones worden aangedreven door lithiumbatterijen. Temperaturen onder de 15°C (59°F) verhogen de interne weerstand van een batterij, wat leidt tot een afname van de ontladingscapaciteit en een toename van de spanningsval tijdens het ontladen. Als tijdens het vliegen de batterijspanning aanzienlijk daalt (waarbij de batterijspanning van een enkele batterijcel minder is dan 3V), zal het vliegtuig geen hoge vliegsnelheid kunnen handhaven bij maximale stuwkracht. Als u blijft vliegen met een bijna lege batterij, neemt het risico op een onbedoelde stroomstoring toe.

Raadpleeg onze gids voor een definitieve gids voor het onderhouden en verzorgen van uw DJI Enterprise-dronebatterijen.

<!–[if lte IE 8]>

<![endif]–>

Winter M300 Powerline-Inspectie

II. Ernstige kou en sneeuw kunnen leiden tot fouten in het vluchtregelsysteem

Het vluchtbesturingssysteem bestaat uit een reeks gevoelige instrumenten, waaronder zichtsensoren, ultrasone sensoren en de IMU (die op zijn beurt een gyroscoop, thermometer, versnellingsmeter en barometer omvat). Sneeuw en ijs kunnen deze sensoren verduisteren of blokkeren en het vluchtregelsysteem beïnvloeden. Bovendien kunnen sneeuwreflectiviteit en scherpe temperatuurverschillen de omgevingsgegevens die door deze sensoren worden verzameld, beïnvloeden, wat ook de normale werking van het vluchtbesturingssysteem kan beïnvloeden.

III. Temperatuurvariaties beïnvloeden de prestaties van gimbal-payloads

  1. Wanneer de temperatuur en vochtigheid van de werkomgeving veranderen, kan de cameralens beslaan, wat de kwaliteit van de opname beïnvloedt.
  2. Bij het betreden van een warme kamer vanuit een koude buitenomgeving, kunnen kleine waterdruppels op het oppervlak van de cardanische lading condenseren, binnendringen en elektronische eenheden beschadigen.
  3. Koude omgevingen zullen de veroudering van het gimbal-demperrubber versnellen, evenals de stolling van het dempingsvet. Dit kan de dempingskwaliteit van de cardanische ophanging beïnvloeden en het beeld mogelijk doen trillen.

Winter M200 Zoek- En Reddingsactie 2

Richtlijnen voor bediening en onderhoud in de winter voor drones

I. Voorbereiding voor het opstijgen

  1. Laad uw batterijen volledig op

Zorg ervoor dat uw batterijen volledig zijn opgeladen voordat u opstijgt en zorg ervoor dat de batterijspanning normaal is.

  1. Verwarm uw batterijen voor

Gebruik een batterijvoorverwarmer of schakel de batterij vooraf in om de batterij voor te verwarmen tot meer dan 15°C (59°F), waardoor de interne weerstand van de batterij wordt verminderd.

  1. Verwijder ijs en sneeuw op je drone

Verwijder eventuele sneeuw en ijs op het oppervlak van het vliegtuig. Als er vloeistof op de sensoroppervlakken wordt aangetroffen, veeg deze dan onmiddellijk droog om bevriezing door lage temperaturen in de lucht te voorkomen.

  1. Warm het vliegtuig op

Nadat u uw drone hebt ingeschakeld, moet u deze ongeveer 1 minuut opwarmen voordat u opstijgt, om de normale prestaties van verschillende sensoren te garanderen. Als de lens van de nuttige lading beslaat, zet u het vliegtuig aan om het voor te verwarmen en eventuele waterdamp op de lens te verdrijven.

Winter M300 Batterijwissel

II. Vluchttips

  1. Beweeg om op te warmen

Onmiddellijk na het opstijgen, blijf ongeveer 1 minuut hangen na het opstijgen om de batterij volledig voor te verwarmen.

  1. Houd veranderingen in batterijniveaus nauwlettend in de gaten

Vermijd het vliegen met het vliegtuig wanneer de batterij bijna leeg is en reserveer meer batterijvermogen voor het RTH-proces dan u zou doen onder normale temperatuuromstandigheden.

Winterfantoom

  1. Zorg voor een stabiele vluchthouding

Om een ​​plotselinge daling van de accuspanning te voorkomen, dient u lange perioden van hoge vliegsnelheid bij maximale stuwkracht te vermijden

  1. Wees op uw hoede voor veranderingen in de vliegomgeving

Vermijd vliegen in omgevingen met drastische temperatuurschommelingen, om veiligheidsrisico’s zoals sensorfouten en ijsvorming op componenten te voorkomen. Om te voorkomen dat visuele sensoren defect raken, moet u bovendien vliegen op lage hoogten (binnen 5 m) boven dikke of sterk reflecterende sneeuw.

  1. Verantwoord werken

Let op extreme weersinformatie zoals strenge kou en sneeuwstormen. Als de vlucht-app foutmeldingen geeft over vliegveiligheid terwijl je in de lucht bent, laat het vliegtuig dan onmiddellijk landen.

Winter M200 Zoek- En Reddingsacties

III. Opslag en onderhoud na de vlucht

  1. Veeg het vliegtuig onmiddellijk schoon om het droog te houden

Het temperatuurverschil bij het betreden van een warme kamer vanuit een koude buitenomgeving kan condensatie veroorzaken op vliegtuigoppervlakken, zoals de batterij en lensoppervlakken. Veeg en droog het vliegtuig op dit moment onmiddellijk af om schade aan de elektronische componenten te voorkomen.

  1. Sla het vliegtuig veilig op

Nadat de missie voorbij is, plaats je je drone terug in de beschermhoes en berg je hem op in een droge binnenomgeving bij een constante temperatuur tussen 5-20℃. Bewaar het vliegtuig niet in direct zonlicht.

  1. Voer regelmatig onderhoudscontroles uit

Bedrijfsomgevingen bij lage temperaturen versnellen de veroudering en beschadiging van bepaalde componenten. Door regelmatig professionele onderhoudscontroles uit te voeren op de drone, kunnen onderliggende problemen vroegtijdig worden opgespoord en aangepakt, waardoor veilige en efficiënte drone-operaties in de winter worden gegarandeerd.

Tips voor koud weer voor piloten

Piloten moeten ervoor zorgen dat ze voldoende warme en winddichte uitrusting dragen bij het werken in koude scenario’s. Bij het vliegen in ijzige of besneeuwde omgevingen kunnen piloten een veiligheidsbril dragen om oogletsel door lichtreflectie te voorkomen

Winter M300 Twee Piloten

Wat is de beste drone voor operaties onder nul?

Ruige omgevingen vragen om een ​​robuuste drone. De Matrice 300 RTK is ontworpen om zelfs in de meest uitdagende scenario’s veilig te presteren. Om de betrouwbaarheid en duurzaamheid bij koud weer te garanderen, werd de M300 RTK onderworpen aan strenge laboratoriumtests op weersbestendigheid. Raadpleeg de onderstaande tabel om te zien welke tests de M300 RTK heeft doorstaan.

Test naam Testtemperatuur: Methoden: Hoeveelheid testmonster
Opslagtest bij lage temperatuur -4°C M300 RTK 24 uur opgeslagen 40
Inschakeltest bij lage temperatuur -25°C M300 RTK en batterijen 2 uur opgeslagen, daarna in- en uitgeschakeld. Meerdere keren herhaald 20
Bedrijfstest bij lage temperatuur -25°C M300 RTK continu gevlogen gedurende 24 uur 20
Temperatuur Cyclustest -25°C/55°C M300 RTK continu gevlogen gedurende 72 uur 20
Vluchttest bij lage temperatuur -25°C M300 RTK en batterijen 2 uur opgeslagen, daarna testvlucht gemaakt. Meerdere malen herhaald 10
Opslagtest bij lage temperatuur (met een draagtas) -40°C M300 RTK 24 uur opgeslagen 10

* Tests worden uitgevoerd onder laboratoriumtestomgevingen.

Matrice 300 RTK Omgevingsbetrouwbaarheidstest bij lage temperatuur

Voor meer informatie over de weersbestendigheid van de M300 RTK, klik op hier.

Winter M300

Vlieg veilig met DJI Maintenance Services

DJI biedt periodieke onderhoudsoplossingen die specifiek zijn afgestemd op drones op ondernemingsniveau, inclusief componentinspecties, updates en kalibraties, grondige reiniging en vervanging van componenten. Deze diensten bestrijken de gehele levenscyclus van de drone, zodat u uw drone altijd efficiënt kunt bedienen.

Wat vind jij hiervan?

Laat een reactie achter

Online drone kopen? Vergelijk drone prijzen online!
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken